lördag 7 januari 2012

Att haka på nya trender.

I och med att en svensk datanörd uppfann fildelningsprogrammet försvann också större delen av lönsamheten i skivbranschen, vilket fick artisterna att söka sej nya vägar till inkomst. En del lät sej köpas av stora företag som pepsi (Mikael jackson) H&M (The Creeps) ON OFF (Dogge) m.m.
Nu syns en ny trend. Alkohol.
AC/DC, Whitesnake och Motörhead lanserar nu viner för att öka på inkomsterna. Jag fick min första flaska Motörhead (rött vin?) av min käre vän Erik. Först trodde jag att det skulle vara ett vin av tveksam kvalité som sålde enbart på namnet. Men där hade jag fel. Det smakade riktigt bra. Om Motörhead passar ihop med rödvin är en annan sak. Undrar om Lemmy och grabbarna sitter backstages och sippar vin? Njea.... tror inte det.
Under en vistelse på systembolaget i Kil nyligen, träffade jag en hårdrockskollega som sa att han hade fått en flaska Motörhead vodka i juleklapp. En mycket mera trolig backstagedryck för Motörhead. Efter en stunds funderande bestämde jag mej för att haka på trenden. Jag bollade ideér fram och tillbaka.
Vad kunde vara passande för mitt band Melönhead?
                                                                                                                                                               
Nu är den äntligen här!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar