fredag 27 januari 2012

En intressant vårnyhet från IKEA

Reklam, reklam, reklam. Vart man än tittar så är det reklam. I teve, i tidningar, på bussar, på skyltar och man hör det i radio. Man blir ju ganska trött på det. Det värsta är när de använder sej av ord som inga "vanliga" människor förstår. Antioxidanter är ett sådant ord. Av antioxidanter blir man frisk har vi lärt oss. C vitamin eller E vitamin som är samma sak låter inte längre så nyttigt. Fast det är samma sak. Av antioxidanter får man 8 % bättre syn, man lever längre och blir mjukare i leder och knän, får bättre hälsa i största allmänhet. Det enda som inte förbättras med antioxidanter, om man köper dem i tablettform, är ekonomin. Om man vill ha billiga antioxidanter så går man ut i skogen och äter blåbär. Det är gratis och bättre än de köpta. Hallon och björnbär går också bra.
Annan hemsk reklam är där produkten ger bättre resultat räknat i procent. Typ, du får 80% längre ögonfransar eller blir 32% gladare eller bränner upp till 62% mer fett. Hur kan man räkna ut det? Snart släpper väl Carola en skiva som är 18% bättre än den förra. Eller nya Hipp Hipp är 57% roligare än de två förra säsongerna tillsammans. Nya Marabou mjölkchoklad, nu 11% godare. Det senaste jag har hört på området är att man blir 8% smartare om man äter mörkt bröd än om man äter ljust bröd. Vem har räknat ut det??? Den måste vara minst 321% smartare än jag?

1 kommentar:

  1. Vad menar dom egentligen med 80 % längre ögonfransar? Att ögonfransarna bara nääästan blir längre men inte riktigt, eller att 80 % av ögonfransarnas ursprungliga längd liksom läggs på? Då skulle man ju ha helt orealistiskt långa, typ en å en halv centimeter.

    SvaraRadera