lördag 17 november 2012

Fråga jägaren.

Hej Hunter.
Jag har varit aktiv jägare i över 40 år. Jag har mest jagat ripa, älg och rådjur. På senare tid har jag försökt med orienterare, men utan större framgång. Har försökt med bara händerna, lockat med godis, mat, sportdryck och även sprit. Hittills utan att lyckas fånga en enda.
Min fråga är då. Har du några tips om hur man bäst kan fånga en?
Blitzer Jansson.

Ja du Blitzer. Ja vill först tacka för ditt brev, det var vackert. Av egen erfarenhet så vet jag att orienterare är mycket svårfångade. Jag skulle föreslå dej att gömma dej i närheten av en kontroll, eller i någon buske nära starten. I starten så är det flera byten att välja mellan. Du kan helt enkelt sikta in dej på någon mitt i klungan och bara slänga dej in. Du kan även locka med en pokal eller sy dej en kontrollmössa (som jag har en här till vänster) och gömmer dej i en buske så bara mössan syns.  (Jag säljer såndana 60 kr + frakt)
Annars finns mönstret på: orineteringsmonster.se/kontrollmossa.
Fungerar inget av dessa tips så får du helt enkelt ta till bössan, men det är ju olagligt. Lycka till:)

Björn E Wargh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar